מבחני האגודה האקטוארית בישראל מתחלקים לארבע חלקים:
Core Principles, Core Practices, Specialist Principles, Specialist Advanced
למבנה מבחני האגודה ומידע נוסף מהאתר הבריטי לחץ כאן
להלן סרטון המתאר את תהליך הבחינות לאקטואר מוסמך:
Core Principles:
CS-Actuarial Statistics:
CS1: Actuarial Statistics.
CS2: Risk Modelling and Survival Analysis.
CM-Actuarial Mathematics:
CM1: Actuarial Mathematics.
CM2: Financial Engineering and Loss Reserving.
CB-Business
CB1: Business Finance.
CB2: Business Economics.
CB3: Business Management.
Core Practices:
CP1: Actuarial Practice.
CP2: Modelling Practice.
CP3: Communications Practice.
Specialist Principles:
SP1: Health and Care.
SP2: Life Insurance.
SP4: Pensions.
SP5: Investment and Finance.
SP6: Financial Derivatives.
SP7: General Insurance: Reserving.
SP8: General Insurance: Pricing.
SP9: Enterprise Risk Management.
Specialist Advanced:
SA1: Health and Care.
SA2: Life Insurance.
SA3: General Insurance.
SA4: Pensions.
SA7: Investment and Finance.
אחוזי מעבר של מבחני אגודת האקטוארים.
הצגת אחוזי המעבר של מבחני אגודת האקוטארים יכול לתרום להתאמת הציפיות, בנוסף לבחירה בין אופציות ההתמחות השונות.
נציין שסדרות המבחנים מחולקות ברמות קושי וידע שונים, לכן אחוזי המעבר מופרדים בין סדרות המבחנים.
סטטיסטיקות – לחץ כאן.
ככלל אצבע, מספר הנקודות הרלוונטיות שיש להזכיר בתשובה הוא מספר הנקודות המוקצות לסעיף כפול שתיים. לדוגמא, לשאלה שלה יש 5 נקודות, הבוחנים מצפים להתייחסות עבור כ10 רעיונות רלוונטיים שונים הקשורים לשאלה. בנוסף, עבור שאלה הדורשת רשימה (list) של פרטים, לכל פריט תינתן בדרך כלל חצי נקודה, לעומת זאת, אם נדרש גם הסבר, אז לכל נקודה שמציינים תינתן נקודה או שתיים וכן הלאה. קבלת נקודות זיכוי בתשובה תלויה בעומק ההסבר שנדרש. אל תתקע/י בתוך נקודה או שתיים – אם אין לך מה לכתוב, תעבור / תעברי לשאלה הבאה. כמו כן, יש לרשום את הנקודות החשובות בהתחלה והפחות חשובות בסוף, לפי סדר החשיבות.
בבחינה של 3 שעות יש 180 דקות. לכן כל נקודה שווה 1.8 דקות זמן תשובה. לדוגמא בשאלה של 10 נקודות נדרש לכתוב את התשובה במקסימום 18 דקות ואז לעבור הלאה לשאלה הבאה. יש להקפיד להקצות לכל שאלה ותת סעיף בשאלה את הזמן על פי חישוב זה ולא לעבור אותו. הסטודנט חייב להיות קשוח עם עצמו ולעבור לסעיף/שאלה הבאה אם הזמן המוקצה עבר. במידה ויישאר זמן בסוף, ניתן לחזור אל הסעיפים שלא הושלמו. סעיף שלו יש 3 נקודות, צריך לתת לו תשובה קצרה יחסית ולא להיגרר לכתיבת שני עמודים.
– יש לכתוב את הבחינה בצורה מסודרת וקריאה ואף להשאיר רווח בין נקודה לנקודה ובין שורה לשורה.
– אם רלוונטי ואפשרי, לכתוב את התשובה בנקודות בולט והסברים קצרים (bullet points)
– לא לכתוב הקדמות ותיאורים שאינם רלוונטיים או קשורים, יש לקפוץ ישר לכתיבת התשובה (כמובן לאחר תכנון כתיבתה)
– אין צורך להעתיק חלק מהשאלה בתשובה – בזבוז זמן שלא תורם לניקוד.
– לנסות להמעיט במילים ולהיות קצרים וברורים. ברברת של מילים מבזבזת זמן ולא עוזרת לצבירת נקודות זיכוי לציון.
– לנסות לתת דוגמאות על מנת להראות שמבינים את החומר.
– לנסות לבחון את השאלה מכיוונים שונים שהם רלוונטיים ולא רק כיוון אחד.
– לציין את המובן מאליו, לעיתים קרובות הסטודנט לא רושם את המובן מאליו מכיוון שזה כביכול ברור. יש לשכנע את הבודק שאכן זה ברור לך.
– להסביר מדוע ולנמק – ולא לרשום רק "אופציה ב' נכונה"
– בשאלת חישוב – אם לדעתך תוצאת החישוב נראית לא הגיונית, רשום זאת והסבר מה לדעתך יותר הגיוני וכיצד היית מחשב זאת.
– לסמן את מילות השאלה וההוראה בשאלה שסיימת כדי שלא תפספס שום שאלה/הוראה.
– לפני כתיבת תשובה יש לתכנן אותה, רשמו את כל הרעיונות שעולים לכם בראש מכל הכיוונים, סדרו אותם, מיינו אותם וסננו את הרלוונטיים לשאלה בלבד עם סדר הגיוני וברור על פי סדר חשיבות יורד. שיטה זו חוסכת זמן, למרות האמונה השגויה של הסטודנטים שהיא מבזבזת זמן – תשובה מתכוננת, מסודרת שזורמת באופן ענייני והגיוני נכתבת בצורה יותר מהירה, ומן הסתם תקבל ציון גבוה יותר מאשר תשובה שנכתבת "על הדרך" ותוך כדי כתיבה נזכרים בנקודות נוספות ששוכחים.