https://www.actuaries.org.il/wp-content/uploads/2018/04/cover6-1.jpg

שיטות ליצירת נקודות רלוונטיות לכתיבה בזמן מבחן

א. שיטת סיעור המוחות או BrainStorm: השיטה באידיאל גורסת שיש להקדיש שליש מהזמן לסיעור מוחות לפני שכותבים משהו. כאשר אנשים ניגשים לכתוב ישר בלי לתכנן רואים שהם שמים נקודות פחות חשובות ראשונות ואת הנקודות החשובות בסוף. לכן המחשבה "נתקעת" בנקודות הפחות חשובות והסטודנט לא עובר לנושאים אחרים חשובים יותר. בנוסף, אז ישנה נטייה לכתוב את אותה נקודה ראשונה בגרסאות שונות. ללא תכנון וקפיצה לכתיבת התשובה, נקודה אחרת צצה לראש אך שוכחים אותה. לכן יש לתכנן מראש את מה שרוצים לכתוב. בזמן שהוקצב לסיעור מוחות, מציירים תרשימים אסוציאטיביים וכל מה שבא לראש אפשר לרשום. בדקה אחת בלבד ניתן ליצור מיפוי של כל התשובה ובעשר שניות נוספות ניתן לזהות את הנקודות החשובות. השיטה נותנת בטחון ומרגיעה, יש רק לשים לב לתכנן את הזמנים היטב. ב. שיטת מילות המפתח מכינים מראש לפני המבחן רשימה של 500 מילות מפתח (לזכור בעל פה) ולרשום על דף ברגע שהמבחן מתחיל. ובשאלות גדולות לעבור על מילים אלה וכמובן לבדוק מה רלוונטי לשאלה ולא לזרום סתם. אפשר להשתמש בשלב הזה בשלב סיעור המוחות. ג. אל תענה/י על שאלה שאת/ה חושב/ת ששאלו, או שאת/ה זוכר/ת משאלות בשנים קודמות. ענה/י על השאלה ששואלים בלבד. ד. לא להשתמש בשיטת "תת המקלע" – אל "תשפכו" ותכתבו נקודות מכל הבא ליד, בין אם הן רלוונטיות ובין אם לא. שיטה כזו הרסנית מכמה סיבות:
  1. הסטודנט מבזבז זמן יקר על כתיבת נקודות שאינן רלוונטיות ולא מעניקות ציון נוסף.
  2. הסטודנט "משדר" לבודק חוסר הבנה לחומר, חוסר יכולת של אבחנה בין החשוב והרלוונטי ולבין הטפל או הלא רלוונטי.
  3. ולבסוף, סטודנט שמגיע למצב שבו הציון שהשיג משני הבודקים הראשונים הוא גבולי, ולכן נבדק על ידי בודק שלישי, יבחן ע"י הבודק הזה באם, בין השאר, הוא מפגין הבנה של החומר ולכן ראוי לעבור מעל לרף ציון המעבר. שיטת "התת מקלע" מבטיחה כישלון בבדיקה קריטית זו.

שלח לנו הודעה

    צור עימנו קשר : 072-2223510